Sivut

torstai 27. elokuuta 2015

Masun kasvua kuvina..tyttö vai poika?

Noniiiin vihdoinkin löysin fiilistä ja AIKAA kasata kaikki raskauden aikana ottamani kuvat aikajärjestyksessä yhteen pakettiin. Niitä oli nimittäin kahdessa puhelimessa sekä ulkosella kovalevyllä enkä tietenkään ollu merkannu ylös raskausviikkoja, joten kaikki piti erikseen laskea päivämäärien mukaan ja tallentaa yhteen kansioon eka Samin tietokoneelta ja sit omasta puhelimesta, niin että saan kaikki mun omaan tietokoneeseen, jolloin pääsen myös muokkaamaan kuvat mun tietokoneessa olevalla ohjelmalla....MUTTA mun on pitäny tehä se jo kauan, ettei hommasta tulis niin iso, joten ihan oma vika ja turhaan tässä sepitän. Helpompi ja kivempihan se on myöhemmin sit katsella, kun kaikki löytyy yhden ja saman kansion alta.... Ja jee nyt ne löytyy!

Mullahan oli alkuraskaudessa kovatkin suunnitelmat ottaa (Sami ottaisi, eikä mitään peilin kautta otettuja suttuja) masusta joka viikko yksi kuva samasta kohdasta, suht samoissa vaatteissa samaa taustaa vasten niin. että kokoon niistä sitten söpön kivan videon ja laitan viel jonkun ihanan biisin siihen taustamusiikiks ja olisin ihan fiiliksissä. Oikeestaan olin päättänyt jo niin kauan ennen raskautta. Mut hahaa, mites kävikään? Musta ei oo varmaan yhtäkään kuvaa järkkärillä otettuna, eikä todellakaan niin, että Sami olis aina ottanu musta edellä mainituin tavoin kuvia...ehei, lähes kaikki on puhelimella ja peilin kautta otettuja juurikin niitä suttuja! Lisäks alkuraskaudesta on hyvin vähän kuvia ylipäänsä, koska must tuntu a) tyhmältä ottaa turvonneesta mahasta kuvia, kun ei se näyttänyt yhtään vielä raskausmahalta ja b) kerrottiin raskaudesta muille vasta sen edetessä ns. turvalliselle puolelle, jolloin olis tuntunu typerältä selitellä muille, JOS joku olisi erehtynyt näkemään sivuprofiilikuvan mun tavallisesta tavallista pöhöttyneemmästä pötsistä puhelimen albumissa. Muutaman kuvan otin ja samantien poistin, kun se ihan oikeesti tuntu niin hölmöltä. Nyt myöhemmin ku ajattelee, ni ei se olis nyt niiiiin hölmöä ollut, koska olis ollut ihan jees saada joku ns. alkukuva, mist lähettiin liikkeelle. 

Joka tapauksessa sain kuitenkin näistä olemassa olleista kuvista tähän päivään asti ihan selkeen ja ok kivan aikajanan, mitä on hauska sit myöhemmin tulla muistelemaan ja ehkä jopa ikävöimäänkin? ♥


Noniin miltäs näyttää? Eka kuva on tosiaan otettu vasta, kun olin ollut 3,5 kk raskaana. Olin sen verran turvonnut tosta ihan alavatsan kohdilta (ja muualtakin) jo niin, et jouduin ottaa jo raskausfarkut käyttöön! Tavalliset housut puristi rakkoon, etten mitenkään olis voinut pitää niitä enää. Samoja paitoja tosin pystyn pitää edelleen tänä päivänäkin, en tietenkään kaikkia, mut sellasia perus. Rodoksen reissulla rv 15-16 maha pullahti ekaa kertaa näkyviin, niin kuin tokassa kuvassa näkyykin. Siitä se on sit lähteny ihan hulluna kasvamaan ja kasvaa vielä pari kuukautta.

Me ei tosiaan saatu tietää ultrassa kumpi me saadaan, tyttö vai poika. Oltais haluttu ehdottomasti tietää, mut nyt oon jo tottunu ajatukseen, että kiva yllärihän se synnytyksessä sit loppujen lopuks on. Olisin vaan halunnu osata varautuu kaikissa vaatteissa, leluissa yms. yms.  mut ehtiihän sitä. ♥

Tyttömaha vai poikamaha? Kumpi meille tulee? Saa heittää arvauksia! 

8 kommenttia:

  1. Mulla on jotenkin tosi vahva tunne että teille tulee pikkunen prinsessa ♡♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Must toi tuntuu tosi oudolta, ku sanotaan, et on vahva tunne siitä kumpi tulee :D Koska kaikki on satavarmoja siitä, et se on joko tyttö tai satavarmoja siitä, et se taas selvästi on poika. Mielipiteet siis on jakautunut täysin 50-50 meijän ystävien ja sukulaisten kesken. Jännä nähdä kumpi sieltä tulee :) <3

      Poista
  2. Oon oottanu kovasti tätä postausta! Ihana masu sulla. <3 mä veikkaan teille tyttöö, koska a) pahat alkuraskausoireet ja b) ultrassa ei näkyny kumpi tulee, aattelis er pojasta ois näkyny ;D t. Ansu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kuulla! Mä oon nyt vaan ollu niin huono tän blogin kanssa, et vähän itteäniki harmittaa, mut nyt siihen tulee muutos :) Ja kiitos <3 Myös mun kavereilla, jotka on saanut pojan, on ollut pahoinvointia. Just kuullu, et tyttöä odottaessa se voi olla niin rajua, että joutuu sairaalaan asti. Mä en kuitenkaan joutunut :D Ja ultrassa se tosiaan sano, että kivespussit ei välttämättä oo vielä laskeutunut siinä vaiheessa. Et varma poika ei ole, voi yhtä hyvin olla myös tyttö. Yritä nyt elää sit sen tiedon tai tietämättömyyden kanssa :D

      Poista
    2. Noiden sun oireiden perusteella mä aattelin kans et tyttö,kun tytöistä on yleensä hirveempi olo kaikilla :D Ja sun masukin näyttää siltä et tyttö siellä asustaa ;)

      Poista
    3. Okei ;)) mulla on silti ihan poikafiilis!

      Poista
  3. IHANA MAHA! SE ON POIKA!

    VastaaPoista